środa, 29 marca 2017

Zielona Szkoła Poręba Wielka dzień trzeci

Trzeci dzień naszego pobytu na Zielonej Szkole to długo wyczekiwana wycieczka do Zakopanego. Pierwszym punktem programu wycieczki było zwiedzanie bardzo znanego Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach zbudowanego przez górali u podnóża Giewontu jako wotum wdzięczności za ocalone życie Papieża Jana Pawła II w dniu 13 maja 1981 roku. Wnętrze kościoła wykonano w stylu góralskim z drewna. Znajduje się w nim figura Matki Boskiej Fatimskiej ukoronowana przez Ojca Świętego. Historię kościoła pięknie opowiedział nam jeden z księży. Mogliśmy również obejrzeć relikwie Świętego Jana Pawła II.

Zobaczyliśmy też skocznie narciarskie - Wielką i Średnią Krokiew, na których odbywają się największe zawody w skokach narciarskich, w których biorą udział między innymi nasi czołowi zawodnicy.

Następnie udaliśmy się do regionalnego Muzeum Tatrzańskiego im dra Tytusa Chałubińskiego. Zapoznawaliśmy się tam z historią regionu, geologią Tatr oraz florą i fauną tego terenu. Zobaczyliśmy dwie regionalne izby, stroje górali, narzędzia różnego rodzaju, elementy wyposażenia wnętrz, rzeźby i obrazy charakterystyczne dla tego regionu Polski. Obejrzeliśmy  makietę Tatr, ich budowę geologiczną, roślinność oraz okazy zwierząt.

Po posiłku w restauracji przy gorącej herbatce postanowiliśmy, korzystając ze znakomitej pogody i doskonałej widoczności, wjechać Koleją Linowo - Terenową na Gubałówkę. Stamtąd podziwialiśmy niesamowitą panoramę Tatr i zrobiliśmy pamiątkowe zakupy na lokalnym bazarku.

Po powrocie zjedliśmy smaczny obiad, który wszyscy wyjątkowo chwalili. Był rosół z makaronem i kurczak smacznie upieczony w piekarniku. Musieliśmy nabrać sił, bo wieczorem czekały nas zmagania sportowe podczas wyścigów rzędów.

To nasze dziewczyny, które należały do zwycięskiej drużyny.

Pozdrawiamy wszystkich Rodziców serdecznie.

Czekajcie na dalsze relacje.