sobota, 19 listopada 2016

Zajęcia projektowe - bawimy się w sklep


W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła realizuje projekt ,,Uczniowie Leśnickiej gminy rozwijają kompetencje kluczowe i wyrównują dysproporcje edukacyjne". Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. Projekt zakłada podniesienie efektywności i atrakcyjności oferty edukacyjnej szkół, a uczniom ułatwi odnoszenie sukcesów edukacyjnych w sytuacjach, gdy napotkają różnego rodzaju przeszkody. Uczniowie naszej klasy w ramach tego projektu mają możliwość udziału w zajęciach pozalekcyjnych przyrodniczo- matematycznych ,,Kreatywna szkoła" i przyrodniczych ,,Odkrywcy świata". Czekają nas również inne zajęcia i wycieczki w ramach realizacji tego projektu.

Odbyły się już pierwsze zajęcia matematyczno-przyrodnicze ,,Kreatywna szkoła". W czasie dwóch pierwszych zajęć, które odbyły się w poniedziałek i wtorek, bawiliśmy się w sklep. Podczas poniedziałkowych zajęć przypomnieliśmy sobie jakie w Polsce mamy monety i banknoty i sami je wykonywaliśmy. Przygotowaliśmy również ceny towarów, mówiliśmy o tym, jak należy się kulturalnie zachować w sklepie. Kolejne zajęcia rozpoczęliśmy od segregowania towarów na półkach naszych konkurencyjnych sklepów, potem przydzieliliśmy sobie role i rozpoczęliśmy robienie zakupów, czyli posługiwaliśmy się w praktyce pieniędzmi. Wszyscy byliśmy bardzo aktywni. Staraliśmy się przestrzegać ustalonych zasad. Trzeba było wysilać umysły w czasie dokonywania poprawnych obliczeń za dokonywane zakupy i uważać, żeby dobrze została wydana reszta. Niektórzy wykazali się prawdziwą żyłką biznesową dokonując zakupów po niższej cenie w jednym sklepie, a sprzedając je po wyższej cenie w sklepie konkurencyjnym. To zadatek na przyszłych biznesmenów. Wiemy teraz, że pieniądze przedstawiają pewną wartość, trzeba na nie zapracować i należy je szanować. Możecie obejrzeć jak wyglądała nasza zabawa dydaktyczna ,,Robimy zakupy".































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz